wtorek, 1 maja 2012

Umarli czasu nie liczą

                                                         Kim Harrison
                                                 "Umarli czasu nie liczą"

Tytuł :              Umarli czasu nie liczą
Autor:              Kim Harrison
Wydawca:       Amber Wydawnictwo
Ilość stron:       272
Tłumaczenie:    Nałęcz Joanna
Rok wydania:  2010
Język
oryginału:        angielski
Ocena:           9/10







„Umarli czasu nie liczą” Kim Harrison to wspaniała opowieść, której główna bohaterka ma fioletowe włosy i jest… martwa.
              Wyobrażacie sobie obudzić się pewnego dnia w kostnicy i dowiedzieć się, że się nie żyje? Nie? Historia Madison posiada takie zdarzenie… Dzięki amuletowi, który ukradła swojemu mordercy wszyscy myślą jednak, że jest żywa.  To jednak jej nie wystarcza. Za wszelką cenę chce ona dowiedzieć się dlaczego umarła i jak może odzyskać swoje ciało i dawne życie. Na razie jednak z pomocą tajemniczego nauczyciela uczy się jak przetrwać by Śmierć znów nie zajrzała jej w oczy. Ale czy to pomoże?
            Zaskakująca, trzymająca w napięciu historia o pokonywaniu lęku. Madison nie jest popularna, nie ma wielu przyjaciół i wspaniałego chłopaka, a jednak to właśnie ona musi stawić czoło złu, które tylko czeka by zawładnąć bezbronnymi duszami ludzi.   Ta opowieść pokazuje jak wiele złego może dziać się za zamkniętymi drzwiami mieszkania. Jak bardzo mogą mylić pozory.
              Czy sprosta powierzonemu jej zadaniu? Pokona złych żniwiarzy ciemności i sprawi, że staną się dobrzy? Natchnie nadzieją tych, którzy już dawną ją stracili?
              Tego i jeszcze więcej dowiecie się tylko wtedy, gdy przeczytacie powieść Kim Harrison – „Umarli czasu nie liczą”.
                                                                          Spotkamy się pomiędzy życiem a śmiercią….
       
Czytałam tą książkę całą noc i jestem w niebo wzięta. Wartka akcja i wspaniały pomysł  - tak mogę podsumować tą powieść. Nie jest ona długa  a szkoda, bo z wielką chęcią przeczytałabym coś jeszcze o przygodach Madison ( na szczęście jest II część). Od początku do końca książka zachwyca a zarazem odstrasza. Nakłania do zastanowienia się nad swoim życiem i wyborami.
         Nie mogę więc zrobić nic innego jak dać tej książce 9/10.

3 komentarze:

  1. Nie czytałam, ale jak znajdę, to chętnie przeczytam :d Zapraszam do mnie + dodaję do obserwatorów ! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ugh, chciałam to przeczytać, ale nie mam jak :( No cóż, jak zobaczę te książkę kiedyś w bibliotece to na pewno wezmę. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja rok temu kupiłam w biedronce za 9,90 :D Chciałam przeczytać, ale ilekroć się za nią zabierałam stwierdzałam,że jest nudna. Ostatnio dobrnęłam najdalej (do tego momentu co trzeba było zmienić parametry, czy coś jakiegoś amuletu), ale w takim żółwim tempie wątpię w to, że kiedykolwiek przeczytam :D.

    Zapraszam na: http://recenzentka-fawelotte.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń